Great things never came from comfort zones

12 september 2016 - Westpunt, Nederlandse Antillen

Bon dia!

Al bijna twee weekjes op dit bijzondere eiland maar het lijkt wel dat ik hier al veel langer ben!

Voordat ik hier heen ging had ik wel bepaalde verwachtingen, zoals: hoe het eiland eruitziet, hoe de mensen zijn, dat ik me moet aanpassen, dat ik moet gaan wennen en dat het niet altijd rozengeur en maneschijn zal zijn. Maar de gevoelens en gedachtes die ik hier heb, heb ik nog nooit eerder gehad en ik kan deze ook moeilijk onder woorden brengen, en laat staan vertellen aan het thuisfront. Ik begrijp namelijk soms zelf niet eens hoe ik me voel! Af en toe heb ik een ‘besef momentje’ dat ik hier ben, maar in de overige tijd buiten de ‘besef momentjes’ besef ik niet dat ik op Curaçao zit en een leventje voor tijdelijk aan het opbouwen ben. Ik leef echt in een rollercoaster, wat gevoelens betreft én de dingen die ik meemaak/beleef. Er komt in een korte tijd zo veel op je af, en ik ben er stiekem toch wel trots op hoe dit mij tot nu toe is vergaan. Maar laat ik even ophouden over die gevoelens van mij (die ik toch niet normaal kan uitleggen), en verder gaan met de dingen die ik de afgelopen week heb meegemaakt. Mijn eerste stage week zit erop, dit is tot nu toe al een bijzondere ervaring en ik denk dat het voor mij alleen nog maar interessanter kan worden. Ik ben erachter dat ik Papiaments onder de knie wil hebben om gesprekken, vergaderingen en documenten wil gaan begrijpen op mijn stageplek. Ik heb nu een schrift die ik elke keer bij me heb op stage om zo veel en snel mogelijk de taal te kunnen begrijpen.

Zoals de meeste weten, heb ik thuis een abonnement op de sportschool. Dit doe ik niet alleen voor me gezondheid maar dit is voor mij ook een hele fijne uitlaatklep! Dus na mijn eerste stagedag (ik zal niet weer beginnen over mijn gevoelens, maar inderdaad, die waren ook toen sterk aanwezig) ben ik naar de sportschool gereden, abonnement afgesloten en een lekkere work-out gehad, dit deed mij echt goed! Daarnaast heb ik ook lieve ouders, vriendinnen en vriendje die op de juiste momenten even een peptalk hebben gegeven zodat ik weer de moed had om door te gaan hier (dank jullie wel).

Vrijdag begon voor mij al het weekend, dus dat betekend: hotspots bezoeken!!! Die dag ging ik naar playa portomari, dit was weer zó mooi plekje en heb genoten van deze dag!

Zaterdag had ik het ‘kick-off’event van het bemiddelingsbedrijf waar ik en nog heel veel andere studenten zijn aangesloten. Deze dag ben ik volledig uit mijn comfort zone gegaan om te gaan snorkelen… want tja, vissen zijn niet echt mijn favoriete dieren.

Maar heel gek genoeg vond ik het supermooi en heb ik spijt dat ik dit nu pas, op mijn 21e voor het eerst heb gedaan. Ik weet wat ik meeneem als ik op mijn vrije dagen strandjes ga bezoeken: sowieso mijn snorkel (wie had dit gedacht?!). Daarna gaan suppen (of subben?), naja op een surfbord en dan peddelen, heel leuk ook, ga ik vaker doen hier!

Gisteren een beetje sight seeing over het eiland, leuke plekjes gezien en genoten van het mooie uitzicht op deze plekken. Daarna was het tijd om me klaar te maken voor het Cabana festival. Wat een avond was dit! Maar wat ben ik blij dat ik vandaag pas om 3 uur hoeft te beginnen op mijn stage, na een avond als deze… pfff. Thanks GLOW IN THE DARK voor de V.I.P. tafel, het feestje die jullie hebben gemaakt en ja, ook helaas de kater van vanmorgen…

Het acclimatiseren gaat mij trouwens prima af, volgens mij ben ik de enige die nu al bijna een week zonder ventilator slaapt en zich niet helemaal kapot zweet. Dat wilde ik jullie ook nog even zeggen.

Oh ja, tip van deze week: als ja naar curacao komt, spaar dan wel wat geld… het leven hier is duuuuur hier (lees: een pot pindakaas 11 gulden, een pak snack a jacks 7 gulden, en een doosje blauwe bessen zijn gerust ook 13 gulden).

Pasa un bon siman! (Een goede week toegewenst).

1. Nadyche:
    12 september 2016
    Jij ook Pasa un bon siman!!

Dikke kus
  2. Ria:
    12 september 2016
    Wat een leuk verhaal weer :-) Zo te lezen heb je een heel leuk weekend gehad. Ik kijk er erg naar uit om je te bezoeken. Rustig aan daar met die hoge temperaturen.
    Ik kijk alweer uit naar je volgende blog. Dikke kus x
  3. Ria:
    Ik kijk alweer uit naar je volgende blog. Dikke kus x
  4. Joke:
    Hoi Gill

Het was weer een heel leuk verhaal om te lezen.
    Wat een geld joh voor een pot pindakaas etc etc.
    Je moet dus een hele dikke portemonnee hebben om daar
    een beetje te kunnen leven.
    Maar fijn te lezen dat je het naar je zin hebt.
    Heel veel succes weer en ik kijk weer met plezier uit naar je volgende blog.

Groetjes Willem en Joke xxx
  5. Aad & Regien:
    12 september 2016
    Wij zijn blij dat je dat je het naar je zin hebt, en naast je drukke stage plek, die volgens ons best wel zwaar is je lekker kan ontspannen. Dat is ook heel belangrijk. Nou meissie heel veel groetjes van ons en een dikke knuffel uit een tropisch Nederland. XXX
  6. N van den berg:
    13 september 2016
    Leuk om weer bijgepraat te zijn Veel succes en plezier daar.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXX
  7. Papa:
    13 september 2016
    Super trots op je lieverd!
    Blijf ons bestoken met je mooie verhalen en foto's.

Tot snel
  8. Ghislaine lof:
    13 september 2016
    Ola gill net gelezen en zo herkenbaar . Dat is voor mij leuk om te lezen. Je kan goed relativeren dus dat gaat lukken . Op en neer gaan in je gevoel hoort daar bij , en zoals je al aangaf zijn er mensen om je heen die er zijn om te luisteren naar je . Kijk uit naar je nieuwe verhaal . Liefs
  9. Wil Groenen:
    14 september 2016
    Bondia Gill,
    Je verhalen lezen als een trein... het zonnige leven is zooo heerlijk!
    Ben benieuwd naar je stage ervaringen. Veel sterkte met alle moeilijke momenten en vooral veel plezier met alle mooie momenten die er talrijk zijn zo te lezen.
    (had dit eigenlijk in het papiaments willen schrijven, maar er is een goede vertaler te vinden... hahahaha...)
    Veel liefs