Kerst, oud en nieuw en een minder goed begin…

6 januari 2017 - Westpunt, Nederlandse Antillen

In de week van het kerstweekend, had mijn stage een andere weekplanning. Ik heb lichtjesshows gezien, ijsjes gegeten en verder stond mijn week in het teken van schoolopdrachten, jup dat gaat ook gewoon door helaas.

Uit periode 1 heb ik twee dikke voldoendes binnengesleept dus mijn motivatie lag hoog om weer twee dikke voldoendes te scoren in deze periode.

24 december is voor mij weer een dag geweest dat ik mezelf heb overtroffen, buiten mijn comfortzone/angst ben gegaan en ik mezelf een beetje trots heb gemaakt! Ja, gill, ik dus, heb gedoken. Het meisjes met de vissenangst heeft tussen de grote vissen mee gezwommen. Ik vond het doodeng, eigenlijk niet eens die vissen maar het anders ademen onderwater. Ik moest wennen en bleef tijdens het duiken mijn focus houden op mijn ademhaling, maar verder was het onwijs mooi en super vet om mee te maken. Me duikbrevet gaat me nog iets te ver, maar misschien is voor in de toekomst? Ik weet in ieder geval hoe vrij en ontspannend duiken voelde voor mij.

25 december, 1e kerstdag, heb ik met nog een aantal een strandentour gehouden naar strandjes die we nog niet gezien hadden zoals kleine knip en playa Jeremi. Daarna hebben we lekker bij mijn favoriete plekje Karakter geluncht, gezwommen en gechillt. In de avond hadden we een etentje bij de Gouverneur met onze vaste groep. En 1x raden wat er op het keuze kerstmenu stond? Ja juist, de bekende bananensoep! Aiaiiaiiii dit was weer zo lekker, en het was een leuke en geslaagde 1e kerstdag.

Tweede kerstdag zijn we naar Jan Thiel geweest en lekker pizza’s gaan eten bij Il Forno. Klinkt als een perfecte kerst toch? Ik had alleen totaal geen kerstgevoel… en maar goed ook denk ik, zo miste ik thuis niet al te veel. Behalve toen er werd geskypt en de familie allemaal bij elkaar zat.

Kerst betekend voor mij dat je niet alleen mag zijn, en dat was ik niet, maar 1 ding weet ik zeker: volgend jaar vier ik het wel thuis!

De vrijdag voor oudejaarsdag was de welbekende ‘full moon party’, ik twijfelde om te gaan, maar nu ik dit schrijf ben ik blij dat ik ben geweest… het was namelijk mijn laatste full moon party. Zaterdag was het de 31e, het begon met een laatste work-out in de sportschool en het ging verder met een lange Pagara in onze straat (wij hadden de beste hotspot vanaf mijn balkon!), heel de dag vuurwerk, Mojito’s en uiteindelijk het vieren van het nieuwe jaar op de pondjesbrug.

Wat een ervaring was dit weer zeg, zo veel leuker en groter uitgepakt dan in Nederland. Maar zo anders, lopend op straat in mijn jurkje zonder mouwen en teenslippers aan, met mensen die in een korte tijd (hopelijk) vrienden voor het leven zijn geworden.

& dan de volgende ochtend om 08:45u met slaapogen elkaar aankijkend in de auto onderweg naar de nieuwjaar duik… unox muts gescoord, de oliebollen en snert liet ik even staan! Het was één groot feest incl. brassband en een goede sfeer. Om 12 uur sprong iedereen het water in. Ook dit was weer een ervaring om nooit meer te vergeten.

Maandag was ik lekker vrij en ben ik bijgekomen van een hectisch weekend om ‘s avonds met 5 andere meiden lekker te eten bij madero ocean club om te genieten van de ladies night.

Toen begon er een rollercoaster. 4 januari belde ik naar huis om even te kletsen, mijn laatste vraag van het telefoongesprek was: hoe gaat het met opa? Die ene vraag heeft het telefoongesprek een half uur langer gemaakt en heeft ervoor gezorgd dat ik eerder dan 29 januari, naar huis vertrek. Ik heb alles in gang gezet om mijn stage hier nog goed af te kunnen sluiten, mijn huis op te gaan zeggen, mijn huurcontract van de auto te stoppen en een terugvlucht naar huis te boeken.

Op dit moment ben ik nog in Curaçao, maar het enige wat ik wil is zo snel mogelijk naar huis, naar opa en mijn familie. De weken dat ik hier nog zou zitten gaan mijn ervaring hier niet meer mooier of beter maken. Ik heb een superfijne tijd hier gehad. Ik heb veel mogen zien, meemaken en leren en ben op sommige vlakken sterker ontwikkeld en veranderd dankzij dit avontuur. Helaas zou ik nog bezoek krijgen en moet dit ook gecanceld worden, maar ik kom terug, samen met hem. Vandaag heb ik mijn eindgesprek op stage, zondag heb ik fuikdag, maandag heb ik mijn afscheid op stage en jullie zien mij snel terug in Nederland.

Felis ana nobo (gelukkig nieuw jaar, ja dit mag nog tot vandaag!) XXX

1. Papa:
    6 januari 2017
    Ik kan niet wachten om je in mijn armen te sluiten lieverd! Ik hou van je tot Curaçao en terug

Paps
  2. N van den berg:
    6 januari 2017
    Fijn te weten, dat het je het zo mooi en fijn heb gevonden daar op dat eiland en trots dat je heb vol kunnen houden na een moeilijke eerste maand en heel jammer en verdrietig dat je zo je stage moet afsluiten maar meisje je moet doen wat je hart je ingeeft daar kan je nooit spijt van krijgen. Volgend vier je kerst weer thuis Knuffels en tot snel ook van ome nico.
  3. Ria:
    7 januari 2017
    Hoi Dushi, deze stage periode zal altijd in je geheugen gegrift zijn en is onuitwisbaar wat heb jij in die maanden veel meegemaakt en geleerd.
    Jammer dat je het niet op de manier die jij voor ogen had kan voltooien , helaas is het niet anders. Wij zullen blij zijn om je met open armen te ontvangen en je vast te kunnen houden.

LY x.
  4. Joke:
    9 januari 2017
    Lieve Gill,

Wat zal dat duiken inderdaad heel mooi geweest zijn.
    Je kan gelukkig terug kijken op hele mooie tijden, na een moeilijke start.
    Neem echt mijn petje voor je af.
    Ik kan me voorstellen dat je nu zo snel mogelijk terug wilt naar huis je ouders, opa en familie.
    Lieve Gill hele goeie terug reis.
    Dikke kus van ons xxx