I turned my can’ts into cans & my dreams into plans

1 augustus 2016 - Rotterdam, Nederland

Hoi allemaal! Welkom bij mijn eerste (nog niet op reis) verhaal.

Het is vandaag de eerste dag van augustus, dat betekend dat ik kan zeggen dat ik deze maand naar Curaçao ga! Ik vertrek over 29 dagen naar dit zonnige eiland waar ik een avontuur tegemoet ga komen.

Voordat ik aan al de voorbereidingen begon heb ik eerst nog dik een half jaar getwijfeld of ik dit wel kon en of ik dit wel zou durven… Ik moet eerlijk toegeven dat ik af en toe die twijfel nog weleens voel, want wat vind ik het stiekem toch wel heel erg spannend allemaal.

Waarom ik het dan toch ga doen? Sommige mensen zouden zeggen: yolo (you only live once), maar mijn reden is dat ik wil groeien als persoon én als sociaal werkster.

Met groeien als persoon wil ik zeggen dat ik een keer uit die ‘comfort zone’ van mij moet komen.

In mijn dagelijks leven hou ik van controle (thanks mam voor deze tic), ik kan niet goed tegen plotselinge veranderingen en spontane acties wanneer ik mijn eigen planning in mijn hoofd (en 9 van de 10 keer ook in mijn agenda) heb gemaakt.

Voordat ik ga slapen heb ik al een planning voor de volgende dag, en ja óók in het weekend en vakanties. Wanneer ik dit niet heb word ik onrustig. Een andere reden is dat ik alles uit een dag wil halen wat er te halen valt, relaxen op de bank en niets doen is dus zó niet mijn ding.

Ook weten wat ik ga eten, wat we morgen eten, en het liefst ook wat we over 4 dagen eten, hoe irritant eigenlijk? DUS dit gaat een uitdaging voor mij worden, zeker de eerste weken… Ik weet niet hoe mijn dagen eruit gaan zien, wat ik ga eten, hoe mijn huis is, hoe ik mezelf van A naar B ga brengen en… waar ik mijn producten ga kopen die onmisbaar zijn voor mij (lees: kipfilet, kwark, Wilhelmina pepermuntjes, Johnny Doodle chocolade, Calvé pindakaas met stukjes noot en dadels).

Als sociaal werkster groeien bedoel ik natuurlijk de stage die ik daar ga lopen. Ik ga 20 weken in een instelling voor verslaafden werken, volgens mij is er niet veel meer toelichting nodig om uit te leggen hoe ik aan mijn doel kom, om te groeien als sociaal werkster.

Oké genoeg over mij nu, ik ga jullie een klein beetje meenemen naar Curaçao! Ik zal regelmatig foto’s uploaden (die ik met mijn nieuwe waterbestendige camera ga maken) en reisverslagen schrijven om jullie op de hoogte te houden van al mijn avonturen.

1. Nadyche:
    1 augustus 2016
    Vind t zo stoer dat je dit gaat doen... Gaat je zeker weten lukken!!
    Kijk nu al uit naar je verhalen.

Dikke kus en knuffel van ons
  2. Rebecca:
    Good for you Gillvani!

We look forward to reading about your future adventures.

Rebecca, Keith, Isabelle and Dawson x
  3. Ria:
    1 augustus 2016
    Nou Gillvani je snapt natuurlijk wel dat ik je gaat volgen, doe ik al haast 22 jaar. Leuk vind ik het niet maar het is jouw droom en ik gun je alles. Sorry van die TIC. Ik ga je zeker missen lieverd.
  4. Mieke Gevaerts:
    Lieve Gill
    Ik ga je blog zeker volgen!! Heel veel succes met je stage en als je wil duiken stuur mij even een berichtje, mijn neef woont op Curacao en die is dive master. Doe voorzichtig maar geniet met volle teugen van het prachtige eiland
  5. Jubisay:
    1 augustus 2016
    Doe je ding dushi... veel succes en natuurlijk hopi hopi plezier..
  6. Joke:
    Lieve Gill

Ik ga je blog zeker volgen echt super dat je dit gaat doen.
    Heel veel succes in Curaçao
    Groetjes Willem en Joke xxx
  7. Richelle:
    1 augustus 2016
    Aah je schrijft heel leuk gill! Ben nu al benieuwd naar al je verhalen❤️
  8. Eva:
    2 augustus 2016
    Lieve gill,

Nu al heerlijk om je blog te lezen en je bent nog in Nederland.
    Je gaat het rocken daar.
  9. Anne:
    9 augustus 2016