Mindset: 100% genieten

4 oktober 2016 - Westpunt, Nederlandse Antillen

Oké het heeft vijf weken geduurd maar eindelijk besef ik waar ik ben, wat ik heb en geniet ik optimaal van mijn verblijf op Curaçao.

Vandaag ging de wekker om 05:45 voor een dagdienst op mijn stage, deze dienst was opnieuw weer erg leerzaam en ging snel voorbij. Eenmaal thuis nog even mijn tank van de auto volgegooid, een nieuwe accu gekregen (want ja zaterdag nacht stond ik met een lege accu), mijn eten voor de komende twee dagen gemaakt (dit doe ik liefst in de middag omdat mijn pitten ongeveer 4 uur lang warm blijven en ik geen zin heb om in 70 graden in plaats van 30 graden te slapen), een work-out eruit geknald in de sportschool, eiwitshakie aan de bar genomen, mijn maaltijd (couscous, gewokte groente en kip) gegeten en dan mag ik echt zeggen dat ik deze blog met een voldaan gevoel op mijn balkon met een lekkere zeewind zit te typen. Hele mond vol deze zin, maar snap je nu dat ik wel een goed leven hier heb? Ik zei vandaag nog: “Het voelt allemaal al zo normaal die palmbomen langs de weg, zeezicht wanneer je wakker wordt en gaat slapen, de (bijna)altijd vrolijke mensen op dit eiland…” Maar het is niet normaal, ik moet genieten van alles wat hier is!

Ik bekijk mijn agenda terug om te weten wat ik de afgelopen twee weken heb meegemaakt. Afgelopen twee weken waren vijf goede vriendinnetjes van mij jarig, dat zijn momenten dat ik het jammer vind dat ik daar niet bij kan zijn. En dat ze hier beloven dat een kaart vijf werkdagen nodig heeft om Nederland te bereiken, nou dus niet want iedereen kreeg hem te laat en één heeft hem nog niet… maar bij allemaal de belofte gemaakt dat we het dubbel zo dik over doen wanneer ik terug ben.

Wel heb ik weer lekkere stranddagjes gehad op Jan Thiel en Cas Abao, winkeltjes gezien bij Sambill, Prominade en Zuikertuinmall, heerlijk gegeten bij verschillende restaurants en op een aantal feestjes staan dansen. Ook heb ik intervisie met mijn docent vanuit school gehad wat mij weer verschillende inzichten heeft gegeven. Ik merk dat ik hier alle tijd heb om aan mezelf te werken, aan mezelf te denken en doelen voor mezelf te stellen zonder té veel na te denken EN ik ben relaxter.

Naja, ik was toch wel overstuur toen de orkaan Matthew op ons af zou komen. Iedereen was in paniek, nou en dan raak ik ook in paniek. Het was hot nieuws, iedereen liep met zakken zand, sloeg voor drie dagen eten en drinken in, plakte de ramen af en achteraf… was dit (gelukkig) nergens voor nodig… Ik heb alleen een aantal dagen veel regen gezien in plaats van zon, veel wind gehad maar gelukkig is de orkaan van ons vandaan gebleven en had ik een extra dagje vrij van stage (was ook een voorzorgsmaatregel).

En ohja, ook wel spannend was dat ik mijn enige nachtdienst afgelopen week heb gedraaid (iedereen slaapt dan dus er valt voor mij niet zo veel te leren) en er op dat moment iemand weg was gelopen (ontsnapt eigenlijk) met een afscheidsbrief dat we hem alsjeblieft niet moesten zoeken en hij zelf wel terecht zou komen. En dit gebeurt natuurlijk nooit, maar wel wanneer ik een nachtdienst heb. Weer een ervaring rijker joh, maar diegene is alleen nog niet terug…

Aanstaande woensdag zijn de verkiezingen hier (verzet door de orkaan voorspelling), dit is een hele happening op het eiland. Donderdag ga ik met mijn stage survivallen, vrijdag is het Urban Festival van Curaçao en dit weekend weer hopelijk de zon zien op mooie (voor mij nieuwe) stranden. Ik heb zin in deze week! Dushi Drumi.

1. Anne:
    4 oktober 2016
    Hi Gill, leuk om je verhalen te lezen. Mooie belevenissen allemaal! Liefs, An XX
  2. Joke:
    Lieve Gill,

Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt.
    En dat je een hoop ervaringen opdoet echt heel mooi hoor.
    Geniet van al het leuks en moois om je heen.
    Je verhaal was weer heerlijk om te lezen, succes weer met alles
    en tot de volgende brief maar weer.
    Dikke kus Willem en Joke
  3. Ghislaine lof:
    4 oktober 2016
    Ola gill fijn om weer een bericht te lezen hoe het met je gaat . Zolas ik begrijp heb je het naar je zin met natuurlijk de mismomenten maar die zijn er . Ik vraag me af als je ver van huis bent hoelang het duurt voor het slijt ?! Ik lees ook dat je goed met zaken om gaat en je niet gek laat maken prima . Ja regen op een eiland lijkt me vervelend duren de dagen zolang niet ? Ik ap je nog even . Dag gill
  4. Ria:
    Morgen Dushi.,
    Wat een leuke blog weer en ja vandaag ben je er alweer 5 weken, wij zijn natuurlijk aan het aftellen om ook alle verhalen uit jouw mond te horen, ik kan niet wachten om je te zien.

Naturlijk willen wij al die mooie foto's van je.ook in het echt zien. En niet te vergeten je stage plek.
    Ben ook erg blij dat je je draai hebt gevonden ik hoop alleen niet dat je het te leuk gaat vinden :-).
    Ik kijk alweer uit naar je volgende blog

Heel veel liefs uit Rotterdam
    Xxx
  5. N van den berg:
    4 oktober 2016
    Hoi fijn en leuk te lezen dat je na minnen je nu meer plussen ga zien en ondervinden daar op dat gekke eiland. Iedere keer weer heerlijk te lezen je ervaringen . Op naar je volgende blog
    Knuffels tante nel en ome nico
  6. Wil Groenen:
    4 oktober 2016
    Hoi Gill, fijn om te lezen dat je er nu helemaal bent, voor zover dat kan. Het heeft zijn tijd nodig, hebben we zelf natuurlijk ook ervaren... en dan waren wij nog met z'n tweeën. Blijf lekker leren en genieten.
    Liefs, Wil
  7. Aad & Regien:
    5 oktober 2016
    Hoi Gill, wij zijn blij dat je je draai gevonden hebt, wij kijken uit naar het volgende blog dat je schrijft, ze zijn erg leuk.

DIKKE KUS Aad en Regien